Tekstilde Moda ve Pazar
  • Tekstilde Moda ve Pazar

     

    Moda, belirli bir toplumda uygun görülen ortak zevkler, geçici yaşama ve hissetme biçimleri olarak tanımlanabilir. Ayrıca “ insanların değişiklik arama ve yeni biçimler ortaya koyma tutkusudur” diyerek de açıklanabilmektedir.

    Moda tarihsel devirleri yansıtmakla kalmaz, sosyal toplumlar modayı, kendilerini diğer toplumlardan ayırmak için kullanabilmektedirler. Bu nedenle, sınıfa, statüye, duruma, yaşa ve cinsiyete göre moda sembolleri farklılık gösterebilir.

    Zaman içerisinde desen olarak adlandırılan kumaşların özelliğinde, Pazar istekleri, mevsim, moda eğilimleri nedeni ile değişiklikler oluşmaktadır. Moda, kumaş desenini, renkleri ve genel görünümü oldukça etkilemektedir. Ancak hammadde örgü ve teknolojik gelişmelerden de moda etkilenmektedir. Bu nedenle, desen ve moda birbirlerini oluşturan ve birbirine bağlı olan iki kavramdır. Pazar istekleri ve moda ayrıca kumaş konstrüksiyonunu da oldukça etkilemektedir. Bol ve dökümlü giysi modellerinin geçerli olduğu moda akımlarında konstrüksiyonlar daha gevşek olmakta, moda olarak yapışık ve dar kalıplar yürürlükteyse konstrüksiyonlar sıkılaştırılmaktadır.

    Ekonomik koşullar konstrüksiyonları etkilemektedir. Hammaddeyi az kullanarak oluşturulan hafif gramajlı kumaşların ekonomik olacağı düşünülür. Bu nedenle kumaşların ince iplikler ile yapılarak hafifletilebileceği ilk akla gelen çözümdür. Ancak, ince ipliklerin maliyeti yüksektir. Ayrıca ince iplik kullanıldığında sıklıklar da artmaktadır. Burada önemli olan, optimal ağırlığın kalın iplikler ile oluşturulmasıdır. Parlaklık, tüylülük gibi görünümde istenen bazı özellikler apre işlemleri ile sağlanır. Ancak, bu oluşumlara yardımcı olacak konstrüksiyon özellikleri de tasarımda kullanılmalıdır.

    Üretim ve hizmeti gerçekleştirmek için yapılan harcama tutarına maliyet denir.

    Maliyetler çok çeşitli etkenlere bağlıdır. Bu etkenleri saptamak maliyetler ile ilgili tahminleri ve maliyet giderlerini azaltma çalışmalarına yardımcı olabilir.

    Dokumada prosesinde hammadde ipliktir. İplik ağırlık olarak teslim alınmaktadır; ham bez uzunluk ve ağırlık olarak teslim edilmektedir. Böylece, ham bez tiplerinin gramaj kontrolü de yapılmaktadır. İplik, dokunmuş kumaş oluncaya kadar geçtiği işlemlerde fire verir. İplik teleflerinin yüzdesi ve ham bezden çıkarılan hatalı parça bezlerin oranı, dokumada hammadde maliyetini etkiler. Terbiye dairesine alınan ham kumaş, ön terbiye, boyama ve bitim işlemlerinde örgü türü, iplik cinsi ve sıklığına bağlı olarak çeker. Mamulün fiziksel niteliklerindeki bu değişimler hammadde maliyetinde dikkate alınmalıdır. Ayrıca mamul kumaştan da hatalı parçalar çıkmaktadır. Bu da maliyeti etkilemektedir.

     

     

     

     

    Yazan %PM, %27 %518 %2017 %14:%Oca in Dokuma Okunma 3232 defa
Dokumacılığın Tarihçesi

Dokuma

Dokuma Makinelerinin Sınıflandırılması

 

 

Dokuma makineleri ve uygulanan işlemler

kumaş tasarımı

Haşıl Makinesi

 

hasila12a

Dokuma Makinelerinin Ana Elemanları

 dokuma5

 

 

 

05doktez

 

cozgu19

 

 

 

Elektronik Jakarlı Dokuma Makinesi

Eksantrikli Dokuma Makineleri

Dokuma Kumaş Çeşitleri

Mekanik Jakarlı Dokuma Makinesi Makinesi

 

JAKAR DİZİMLERİ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jakar14
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jakar15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 jakar16
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 jakar18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jakar17
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 jakar19
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dar Dokuma

Tekstil tüm ürünleinde olduğu gibi dar dokuma üretimi alanında da sürekli İnovasyon çalışmaları ve sürekli metod geliştirme çalışmaları yapılmak zorunluluğundadır.Bu çalışmaları ziyaret ettiği DEVSEL ve ARTEKS DAR DOKUMA işletmelerinde gördüm.
 

Günümüzde sık sık duyduğumuz rekabetin küreselleşmesidir..İşte bu küreselleşmenin Dünya ekonomisi üzerindeki en önemli etkilerinden biri olan rekabetin küreselleşmesi ile işletmeler, sürekli değişen çevre koşulları içinde varlıklarını sürdürebilme savaşı içine girmişlerdir.

Rekabet aynı veya benzer ürünü üreten firmaların birbirlerinden daha fazla ürün satmak için yaptığı bir yarıştır.Fakat zordur.İşletme olarak hem kaliteli ürün üreteceksin hem de ürettiğin ürünün maliyetini mümkün olduğunca azaltacaksınız ve aynı zamanda da bu pazarda ben de varım düşüncesini çok güçlü tutmak zorundasınız.Bunları gerçekleştirebilmek için de amac ve hedefleriniz içerisinde sürekli ve sürekli metod geliştirme çalışmaları içinde bulunmalısınız.

İşletmelerin, bu artan rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ürünlerini, üretim süreçlerini, pazarlama faaliyetlerini ve organizasyonlarını sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekmektedir. İşletmelerde yeniliklerin fark yaratması, ticari anlamda başarılı olması ve kazanç getirmesi ile rekabet gücü artmakta ve kârlı büyümelerin gerçekleşmesi ile sürekliliklerini sağlayacak en önemli strateji olan inovasyon ortaya çıkmaktadır. İnovasyon stratejisinin sağlıklı olarak kurulabilmesi ve başarıya ulaşabilmesi için inovasyon yönetimi stratejisinin belirlenmesi ve inovasyon yönetimini tüm işletmeye yayacak yenilikçi bir örgüt yapısının oluşturulması gerekmektedir.

Hiç te düşünmediğiniz bir başarı, başarısızlık ya da beklenmeyen bir dış olay eşsiz bir fırsatın veya şansın habercisi olabilir. Önemli olan bu fırsatın veya şansın gerektiği şekilde algılanıp, değerlendirilmesidir. Beklenmeyen başarı kadar, başarılı yenilikler için daha zengin fırsatlar sunan oluşumlar çok azdır.

Araştırmalar ve tecrübeler her zaman beklenmeyen başarı elde edildiğinde yenilik fırsatlarının daha az riskli olduğu ve işlenmesinin daha kolay olduğu göstemektedir.

Halı

Tarihsel gelişimine göre,önce kilimler daha sonra da halılar ilkel barınak olan çadırlarda,konutlarda,saraylarda vb yerleşim birimlerinde örtü,yaygı,yer döşemesi,dekorasyon malzemesi ve süs eşyası olarak kullanılmışlardır.Halıcılık,kökeni milattan önceki yıllara uzanan dokumacılık sanatının bir dalıdır.İnsanların önceleri kaba dokumalarda çözgü ipliklerine,uçları dışarı sarkan renkli yün ve tiftikleri düğümleyerek hayvan postlarını taklit ettikleri ve bunlardan zamanla asıl halıları geliştirdikleri sanılmaktadır.

Halılar makine halıları ve el halıları olmak üzere iki ana sınıfa ayrılır.

Makine halıları Türk Standartları Enstitüsünce aşağıda görüldü gibi sınıflandırılmıştır ;

KULLANIM ŞEKLİNE GÖRE HALILAR :

1-Yaygı ( Parça halı )

2-Yolluk ( Taban halısı )

3-Duvardan duvara halı

KULLANIM YERLERİNE GÖRE :

1-Hafif ev tipi

2-Orta ev tipi

3-Ağır ev tipi veya hafif işyeri tipi

4-Orta işyeri tipi

5-Ağır işyeri tipi

6-Islak zemin tipi

DESENLERİNE GÖRE

1-Düz

2-Desenli

YÜZEY YAPILARINA GÖRE :

1-Halkalı havlı ( Bukle )

2-Kesik havlı ( Velur )

Dokuma Hazırlık

Armür

 

Kadife

?<